Inscrieri pentru cursurile de arta 2019 - 2020. Clic aici.

Articole cu eticheta ‘lut’

Arta Modelajului, Ceramicii si Originile acestora

Arta modelajului si a olaritului dateaza inca din preistorie.

Istoricii le plaseaza in timp chiar in prima jumatate a mezoliticului, numita si Epoca de mijloc a pietrei sau Epipaleoliticul  (anii 10.000-5.000 I.Hr ). Aceasta este si perioada de retragere si disparitie a glaciatiunii, precum si perioada de variatiuni climatice care au condus la  schimbarea faunei si solurilor.

Cand vorbim de Ceramica, ne ducem cu gandul la Lut, iar omul preistoric observand ca o urma de copita lasata de un animal intr-o zona argiloasa poate sa retina apa de ploaie mai multe zile la rand, a realizat cat este de benefic acel pamant(Argila) iar aceasta concluzie i-ar fi sugerat un start in confectionarea unor obiecte, recipiente din lutut moale observandu-i si plasticitatea acestuia.

La inceput s-au limitat la confectionarea vaselor dupa propria imaginatie, primitiv, grosolan fara o forma concreta. In timp au deprins diverse tehnici de ridicare la mana care au valorificat obiectele si materia prima.

In timp, evoluand, oamenii au descoperit ca lutul poate fi benefic in constructii, asa au inceput sa confectioneze caramizi din lut.  Avand o buna plasticitate putea fi modelat intr-o forma regulata, iar in amestec cu alte materiale isi puteau construi case eliminand munca cioplirii in piatra. Descoperind aceasta caracteristica, plasticitatea, oamenii au confectionat vase, figurine si podoabe.

Pe baza vestigiilor s-a descoperit cel mai vechi centru de modelaj ceramic, ce se presupune a fi in Asia Occidentala si  incepand cu mileniul al VI-lea i.Hr raspandindu-se si in Europa.

Pe langa plasticitatea ridicata  are si particularitati cum ar fi culoarea, care poate sa difere de la gri, maro, rosiatic pana la galben, ocru in functie de locul de extractie si adancimea acestuia.

Lutul in contact cu aerul se usuca, dar se poate uda si refolosi, dar odata cu acestea isi pierde din plasticitate. Pentru o mai buna plastictate, in trecut, lutul era lasat sa inghete in timpul iernii iar apoi dupa dezgetare era combinat cu apa si calcat cu picioarele intr-o groapa sapata in pamant pentru a-l amesteca.

Astazi lutul este  folosit in modelarea obiectelor artistice ceramice si sculpturale, fabricarea materialelor in domeniul constructiilor, sobelor etc.

Lutul a fost gasit benefic consumat intr-o anumita cantitate si in medicina umana.

Stimularea creativitatii la copii. Rolul modelajului.

Activitatea modelarii in lut este este considerata stimul eficient in dezvoltarea si rezolvarea problemelor de integrare si socializare. Terapia prin arta ii ajuta pe copii in special (si pe adulti) sa se descopere pe sine si sa se exprime mai liberi, dar ajuta si in relatiile cu ceilalti.

Faptul ca un copil ajunge sa creeze un obiect din lut cu propriile maini si propria viziune, acesta ajunge sa capete incredere in sine, mai ales daca pe moment este si incurajat.

Terapia prin arta in special modelajul ajuta mult si in dezvoltarea viziunii asupra tridimensionalului, punand mintea la incercarea si totodata provocarea de a creea un obiect decorativ sau sculptural.

Lucrul manual cu lutul este dedicata tuturor varstelor, unii copii reusesc sa isi creasca performantele scolare sau de integrare familiala.

Modelajul ajuta la concentrare si determina copilul sa gandeasca asupra rezolvarii si dezvoltarii unui modelaj pana acesta va capata o forma prestabilita prin desenarea unei schite anterioare.

Prin modelaj, fiecare dintre noi oamenii ne putem descoperi potentialul creator. Gandurile si emotiile fundamentale, ce vin din inconstient, capata expresie mai degraba in imagini decat in cuvinte. Modelajul in lut este o modalitate prin care copilul isi spune povestea despre sine, atat prin figurinele create, cat si prin cuvintele care acompaniaza activitatea de modelaj.

Un copil ce are anumite blocaje de limbaj prin activitati artistice poate deschide noi cai de comunicare pe temele respective (floarea preferata, animalul preferat etc.). Prin framantarea unei bucati de lut fiecare copil isi poate creea propria poveste sau si-o poate transpune pe cea deja imaginata in scene, personaje, animale, compozitii cu obiecte modelate etc.

Abilitatile reduse de conversatie, lipsa initierii jocurilor de grup, lipsa implicarii unora dintre copii in jocuri de competitie, sunt imbunatatite prin activitatea de modelare in materiale precum lutul, plastilina, hartia sau aluatul.Activitatea artistica vizeaza atat implicarea copiilor in sarcini variate si cu grade diferite de dificultate, cat si dezvoltarea abilitatilor de conversatie.

Modelajul nu este doar o modalitate de autocunoaştere şi de autodezvoltare, ci şi un mijloc de comunicare şi de intrare în relaţie cu alte persoane, prin utilizarea lutului ca subiect comun în grup.

Calitatea lutului

Lutul a servit din totdeauna modelarii vaselor ceramice pentru uzul casnic. Mai tarziu oamenii au descoperit plasticitatea acestuia si au inceput sa-l introduca ca material prim in constructii. In sculptura lutul a jucat un rol important, fara de care nu se putea incepe un modelaj.

Calitatea lutului este influentata de multi factori externi. Argilele se gasesc in scoarta terestra si se diferentiaza prin aspecte precum: plasticitatea, culoarea, compozitia, cele mai multe sunt influentate de locul de extractie si adancimea lui. Straturile argiloase fiind impermeabile, joacă un rol în reținerea apei de înfiltrație și în formarea pânzei de apă freatică. Atunci cand lutul prezinta fisuri sau crapaturi, inseamna ca si-a pierdut din plasticitate, acestea fiind cauzate de lipsa apei sau din contra excesul si expunerea la aer.

In trecut oamenii foloseau adesea vasele din argila, aceasta avand calitatea de a împiedica crearea microbilor si a bacteriilor pe suprafetele sau in interiorul vaselor. Aceste vase din argila pastreaza foarte bine temperatura lichidelor, fiind rezistente termic: retin temperaturile ridicate dar si cele joase o mai lunga perioada de timp.

Exista mai multe tipuri de argila:

  • Argila din care se modeleaza obiecte decorative sau sculpturale, si argila folosita in realizarea vaselor pentru gatit. Aceasta din urma are in compozitia sa un plus de elemente chimice ce ii confera o mai mare rezistenta la temperaturi ridicate. Cele mai indicate pentru uzul casnic sunt cele nesmaltuite in interior.
  • Argila pentru olarit, atunci cand este preparata pentru olaritul vaselor, i se adauga in compozitie o cantitate de nisip foarte fin macinat. Acesta in timpul arderii formand particule mici de sticla prin topirea nisipului din compozitia lutului, devine automat impermeabil.
    In antichitate vasele de pamant erau purtatoare de miere, de cereale, de ulei si de masline (amforele).

Vasele, in special oalele au fost asemanate infatisarii oamenilor acestea avand: picior, corp, burta, gura, buza etc, purtand asupra lor si anumite ziceri vechi precum:

  • “Nu te amesteca unde nu-ţi fierbe oala”,
  • “Îi trage cu oala, ca să treacă boala”,
  • “La casa cu noroc fierbe oala fără foc”.

Cum se pastreaza lutul moale

Lutul este o argila cu o mai mare plasticitate decat pamantul normal, avand o anumita cantitate de apa si nisip in compozitie, dar acesta in contact cu aerul incepe procesul de eliminare a apei prin uscare, uscandu-se treptat de la: partea cea mai subtire la partea cea mai groasa, iar daca avem un vas acesta se v-a usca de la buza vasului coborand spre baza acestuia.

Atunci cand incepem sa modelam, lutul trebuie sa fie moale, plastic, ca sa se poata modela usor cu acesta. Daca lutul incepe sa devina tare pe parcursul lucrului, trebuie sa punem apa peste el, dar nu foarte multa deoarece incepe sa devina mult prea moale, ca un noroi. Cel mai indicat atunci cand lucram cu materiale pentru modelaj precum: lutul, kera-plast, aluatul, sau ori ce tip de material, pe toata perioada modelarii, materialul sa fie tinut intr-o punga, bucata de plastic si acoperit. De altfel si lucrarea modelata in lut trebuie acoperita o perioada, pentru a nu tensiona brusc la contactul cu aerul sau la deformarile suferite datorita temperaturilor.

De cele mai multe ori, in timpul modelajului in lut bucatile mici de lut (ramasitele) raman pe suportul de lucru, intarindu-se cel mai repede. De aceea trebuie sa verificam mereu daca avem mici bucati pe masa, pentru a nu risipi materialul de lucru. Daca avem multe bucati mici intarite, atunci le strangem intr-un recipient de plastic si le stropim cu apa. Lutul uscat, tare, in contact cu apa se inmoaie, devenind plastic si bun de modelat inca o data. Este valabil si pentru cantitatile mai mari de lut uscat sau pentru lucrarile nu foarte reusite, acestea se sparg marunt si li se adauga apa.

Trebuie mentionat ca lutul, isi pierde din plasticitate odata cu repetarea procesului de udare si refolosire. Dupa finalizarea oricarei lucrari din lut, aceasta trebuie lasata la uscat intr-un spatiu cu temperatura controlata (temperatura camerei). Este indicat ca lucrarea sa fie mutata din cand in cand pentru a nu tensiona baza acesteia cel mai indicat fiind pe un suport din ipsos sau pe un ziar.

Lutul are calitati remarcabile, de la plasticitate, pana la rezistenta sa dupa ardere, atunci cand devine ciob ceramic.

Sa nu uitam insa ca lutul este un material reciclabil iar acesta se poate refolosi pe termen lung in realizarea obiectelor, animalelor preferate, prin modelare, punandu-ne la provocare abilitatile creative.

Cum pastram corect o lucrare in lut dupa finalizare

Cu totii avem o mare satisfactie atunci cand reusim sa finalizam un modelaj fie ca este in lut, plastilina sau kera-plast, mai ales daca lucrarea a iesit exact asa cum ne-am propus in schita inainte de a incepe.

Pentru a avea o satisfactie dubla si pentru a nu fi dezamagiti datorita unor mici pasi omisi in a pastra cu grija lucrarea finalizata, trebuie sa cunoastem cateva mici secrete despre lut.

Asa cum bine stim, lutul, are o plasticitate mai mare decat celalalte tipuri de pamanturi pe care le gasim in scoarta terestra, putand fi modelat cu mare usurinta.

Procesul de uscare incepe inca din timpul modelarii, cand adesea lasam lucrarea descoperita, cand facem o pauza lunga de lucru. Crapaturile, fisurile sau deformarile obiectelor se datoreaza acestui fapt. Lutul, in contact cu aerul sau expus la o temperatura prea inalta sau prea joasa risca unele tensionari, fisurand bucati din lucrare. Este indicat sa lasam lucrarea in prima zi la temperatura camerei si acoperita partial deasupra, cu o bucata de hartie.

Suportul de lucru, (blatul unde este pornita lucrarea) este si el un factor important in procesul de uscare corecta a lucrarii din lut. Acesta trebuie sa aibe suprafata unde este asezata lucrarea dreapta, orizontal. Cel mai indicat este sa folosim un suport din ipsos (blat), deoarece ipsosul prin proprietatile sale absoarbe apa din lut si ajuta baza obiectului sa contracte fara fisuri. Daca nu avem o planseta din ipsos, se poate folosi un suport din lemn sau rigips dar care trebuie acoperita cu o bucata de ziar. Ziarul, este mai eficient decat o hartie normala deoarece hartia se increteste, fisurand baza lucrarii (ex: baza unui vas) atunci cand contracta in timpul uscarii.

Pentru a grabi timpul de uscare, se poate lasa obiectul pe un raft, pe ultimul nivel, deoarece temperatura este mai calda si sporeste uscarea materialului.

Un aspect foarte important din procesul de uscare a unui obiect modelat in lut este acela de a fi miscat, mutat din locul unde a fost asezat initial, si mutat de pe o zi pe alta din loc in loc pe suprafata blatului din ipsos. Acest secret micsoreaza garantat riscul fisurilor.

Exista posibilitatea ca obiectul modelat din lut sa devina obiect ceramic, fiind necesara un tip de ardere intr-un cuptor ceramic special si la o temperatura de 960 grade. Pentru ca obiectul modelat sa fie pregatit pentru a deveni ceramica, trebuie sa tinem cont de procesul de uscare a lutului pentru a nu avea un esec in timpul arderii datorat nerespectarii timpului de uscare al lucrarii.

Modelajul

Modelajul este o activitate creativa de relaxare, care iti dezvolta abilitatile creatoare. Prin modelaj noi putem reprezenta un obiect bi sau tridimensional cu ajutorul mainilor su cel al instrumentelor pentru modelaj (ebosoare) sau putem reproduce anumite imagini sau diverse obiecte.

Materiale

Materialele in care se poate modela sunt:

  • Lutul
  • Plastilina
  • Kera-Plast
  • Fimo
  • Aluatul din faina

Se mai poate modela si in materiale precum: sarma, ceara, hartia etc, dar necesita o mai mare experienta si ustensile adecvate.

Cea mai simpla tehnica este aceea de a modela direct in material cu ajutorul mainilor. Acest tip de modelaj iti ofera posibilitatea de a fi spontan si personal. Atunci cand dorim sa realizam un obiect mai complex cum ar fi: un vas, o cutie sau un bassorelief, sunt necesare cateva cunostinte asupra tehnicilor de lucru.

Tehnici

Tehnica serpisorilor din lut aceasta tehnica este una descoperita inca din timpul neoliticului si este cea prin care au fost realizate vasele ceramice. Tehnica presupune ridicarea doar cu mainile a formelor verticale (vase, boluri etc) prin lipirea serpisorilor din lut suprapusi si cu ajutorul barbotinei ( un amestec de lut si apa).

Tehnica colajului ceramic prin lipire, cu ajutorul blaturilor din lut: aceasta tehnica presupune realizarea unor placi din lut, intinse prin presare, ca apoi sa fie lipite intre ele pe margini cu ajutorul lipiciului (barbotina din lut si apa), astfel creand un nivel de inaltime dorit.

Tehnica modelarii dintr-o singura bucata de lut: tehnica aceasta presupune realizarea unui obiect (pasare, animal) dintr-o singura bucata de argila sau material plastic, modeland cu mainile si tragand din forma mare, mici forme pe care le modelam pana devin volume. Astfel din bucata mare de lut, vom realiza un obiect complex cu multe componente doar cu ajutorul mainilor, modeland partile componente dintr-un intreg.

Tehnica inlaturarii sau scobirii in lut: cu ajutorul debosoarelor (instrumente pentru modelaj) putem sapa in lutul moale unde avem anumite grosimi foarte mari, pentru a subtia stratul de lut sau putem scobi in interiorul unei sfere pana devine goala in interior.

Tehnica traforului: traforul a fost foarte mult folosit in arhitectura fiind realizat in piatra, marmura, lemn sau metal. Aceasta tehnica presupune decuparea unor modele stabilite in prealabil alternand jocul de spatiu plin si spatiu gol. In ceramica, tehnica traforului este raspandita, aceasta creand un decor spectaculos.

Tehnica modelajului aplicat: se poate modela un relief subtire iar apoi dupa multiplicarea acestuia se aplica pe suprafete dorite.

Fie ca vorbim de un modelaj liber sau cu ajutorul instrumentelor cel mai important este sa gasim noi insine propriul nostru stil si solutia de lucru. Arta modelajul trebuie sa ramana in primul rand o pasiune care sa vina din dorinta de exprimare prin arta.

Modelajul artistic

Daca am incepe sa discutam despre Lut, cu siguranta ca am gasi cu totii o definitie care sa se apropie de adevar, dar daca ar fi sa gasim o definitie pentru modelajul artistic, nu cel al caracterelor umane, cum l-am defini pe acesta?

Cum definim modelajul?

Modelajul sau Volumul este o latura artistica, aceasta latura face parte din marele ansamblu al artelor plastice si decorative avand ca prim-scop o buna dezvoltare a abilitatilor vizuale ca mai apoi sa poata fi transpuns dintr-o imagine bidimensionala intr-una tridimensionala.

Tipuri de modelaj

Exista mai multe tipuri de modelaj, cel mai cunoscut fiind cel in lut sau in plastilina. Se mai poate modela si in ceara, ipsos, hartie, aluat, sarma, metal si in tot ce are plasticitate.

Despre lut si ce este el

Lutul este un tip de argila, naturala, avand ca si caracteristici importante plasticitatea si culoarea, acesta se poate modela cu ajutorul mainilor sau cu instrumente dedicate modelarii pentru a reda volumul obiectelor.

Culorile lutului

Culorile lutului diversificandu-se de la cel comun gri, pana la rosiatic, maro si galben. Acestea se pot combina si se pot experimenta noi game cromatice.
Lutul isi schimba culoarea daca este realizata o ardere speciala intr-un cuptor special ceramic, transformandu-se de la culoarea gri cenusiu intr-o culoare rosiatica (caramida).

Instrumente de modelaj

Instrumentele pentru modelaj, considerate instrumente profesionale, sunt: ebosoare, debosoare, mirete, pensula, sucitor, furculita, acestea avand diferite marimi si capete pentru functii diferite. Pentru a incepe realizarea unei lucrari in lut avem nevoie de urmatoarele ustensile:
Suport de lemn sau plastic,

  • Lut
  • Apa
  • Ebosoare
  • Mirete
  • Carpa umeda cu care acoperim lutul sau Polietilena
  • si un Model in caz ca nu avem inspiratie

Veti observa cum fiecare instrument se va intrebuinta unde este necesar.

Daca vrem sa facem pauza

Pe parcursul realizarii obiectului din lut acesta se stropeste cu apa, iar daca dorim sa facem pauza (1,2 zile), obiectul se acopera cu Polietilena, pentru ca lutul sa ramana moale.

Despre obiectul ceramic si etapele realizarii

Exista posibilitatea ca lucrarea sa devina un obiect ceramic, necesare fiind o serie de etape.

Uscarea obiectului modelat se realizeaza pe parcursul a mai multor zile pana la eliminarea partiala a apei.

Apoi lucrarea realizata se supune unor arderi speciale intr-un cuptor special ceramic la o temperatura ridicata. Aceasta etapa este cunoscuta si ca “ardere de biscuitare”.

Ulterior obiectul putand fi pictat cu culori speciale pentru ceramica.

Prima ardere se realizeaza la o temperatura mai joasa, iar dupa aceasta ardere obiectul v-a deveni rosiatic.

A doua etapa este cea a decorarii obiectului cu culori speciale ceramice, angobe, cele folosite in decorarea vaselor traditionale, oxizi, pigmenti fabricati in industrie. Exista diferite tipuri de coloranti, unii avand nevoie de glazuri pentru a intensifica culorile sau pentru a le schimba, pentru a le da o stralucire, iar unele culori care nu au nevoie de glazura, avand-o pe aceasta in compozitie.

Dupa decorare obiectele se pun din nou in cuptoarele speciale dar la o temperatura mai inalta.

Temperatura difera de la un material ceramic la altul. Fiecare avand gradul sau de maxima si minima temperatura. Ca si materiale exista: lutul comun, care poate fi de mai multe culori. De asemenea, trebuie avut in vedere si faptul ca materiale ceramice sufera un anume grad de contractare, de exemplu portelanul se contracta cu pana la 14%.

Asadar trebuie sa stim ca obiectul nostru modelat se va micsora inca din timpul uscarii la aer, urmand tot procesul de eliminare a apei, pana ce v-a iesi din cuptor.

Gresia este un material mai dur de o temperatura mai inalta si cu diferite marimi de granulatie, (“samota”).
Portelanul care are cel mai inalt grad de ardere si care este si cel mai scump, dar si obiectele sunt mai spectaculoase. Acest material se lucreaza cu ajutorul formelor de ipsos datorita faptului ca este lichid.

Obiectele ceramice cat si coloritul acestora difera in functie de tipul de ardere si cuptorul in care se realizeaza aceasta. Exista doua tipuri de cuptoare frecvent intalnite:

  • Cuptoarele traditionale din domeniul olaritului unde arderile se realizeaza cu ajutorul lemnelor
  • Cuptoarele moderne cu ardere electrica, care se folosesc in industria ceramicii sau in atelierele de ceramica specializate (fabrici, scoli de arta)

Astazi ceramica ca hobby a devenit foarte accesibila pentru multi pasionati, iar domeniul ceramicii s-a extins ajungand sa se poata lucra chiar si intr-un spatiu de mici dimensiuni, folosindu-se cuptoare cu un volum relativ mic.

Altorelief

Termenul sculptural Altorelief provine din italiana unde a fost practicat si a luat nastere, insemnand “relief-inalt”. Acesta este o tehnica a sculpturii, ele fiind patru la numar (basorelief, altorelief, mezorelief si ronde-bosse), care se afla in relief fata de baza, planul de care este atasat, aplicat (daca vorbim despre modelarea in lut). Se realizeaza prin aplicare (argila) sau cioplit daca este folosit lemnul, piatra sau marmura.

Altorelieful este caracteristic in mare masura sculpturii arhitecturale si de monument, acest stil a fost bine dezvoltat in perioada Greciei Antice.
Tehnica a fost folosita de artistii cioplitori in toate perioadele artistice, medievala, gotica, dar apogeul a fost atins in timpul perioadei renascentiste secolele XIV-XVII. Cel mai bun exemplu si unul dintre cele mai cunoscute monumente decorate cu sculpturi in tehnica altoreliefului este Parthenonul, care a fost ridicat in cinstea zeilor pe muntele Acropole. Printre varietatea decoratiunilor se intalnesc sculpturi altorelief ce descriu diverse scene bataliste mitice ale atenienilor contra centaurilor, amazoanelor etc.

Arta sculpturala, din perioada de apogeu a renasterii din Italia, a capatat amploare datorita sustinerii oferite de catre familiile instarite, care investeau in acest demers si promovau arta cioplitului in piatra si sculptorii de curti. Au fost puse bazele scolilor de arta unde sculptura se studia si avea un rol important.

In sculpturile lui Michelangelo regasim multe lucrari in tehnica altoreliefului, celebre fiind personajele (sclavii) surprinsi in diverse ipostaze dinamice, ciopliti in marmura, calcar, ce par a iesi din blocul de marmura.

In zona arhitecturii regasim decoratiuni in tehnica altoreliefului in special pe importantele monumente de mari dimensiuni cum ar fi: Arcul de triumf sau pe Frontoanele si Metopele templelor grecesti. Celebre exemple sunt si in Roma, coloana lui Marcus. In Grecia antica a fost realizat altarul lui Zeus. Toate acestea astazi sunt considerate capodopere si sunt reprezentative pentru tehnica altoreliefului.

Astazi putini artisti sculptori se implica in realizarea acestei tehnici sculpturale, rezumandu-se la realizarea monumentelor publice de diferite dimensiuni sau la studiul individual, independent. In arta moderna aceasta tehnica altoreliefului este mai putin folosita, dar se studiaza in cadrele organizate ale institutiilor de invatamant cu profil artistic-vocational.

Inscrieri cursuri modelaj copii 5-8 ani

Clasa 6 8 ani Modelaj Lut Broasca Luca. 113x187 Inscrieri cursuri modelaj copii 5 8 ani

Clasa 6-8 ani

“Cunoaste frumoasa lume a artei alaturi de un profesionist” – acesta este motto-ul nostru sub care va anuntam cu drag inceputul inscrierilor pentru noile cursuri de modelaj, adresate copiilor cu varsta cuprinsa intre 5-8 ani.

Dupa succesul de care s-au bucurat cursurile de pictura si desen si meditatiile pentru admitere la liceu de arte si facultate de arte, am decis sa deschidem si usile atelierului de modelaj. Vrem sa impartasim din cunostintele noastre despre arta modelajului si cu copiii dornici sa beneficieze de o educatie artistica la cel mai inalt nivel, sa invatam tehnici de modelaj, sa descoperim elasticitatea si expresivitatea lutului, plastilinei, aluatului, argilei, sa invatam istoria modelajului, sa cream si sa provocam imaginatia si creativitatea.

Indrumati cu tact, cu pricepere, rabdare si consecventa, folosind o metodologie demonstrata si bazata pe profesionalism si rezultate, respectand particularitatile de varsta si individuale in organizarea si desfasurarea sedintelor de modelaj, copiii isi largesc universul de cunostinte din domeniul modelajului, isi cultiva capacitatile creatoare si spiritul de observatie, isi educa deprinderile motrico-senzoriale si miscarile fine, invata noi procedee si tehnici de modelare si realizeaza lucrari originale, prin stimularea expresivitatii si creativitatii.

Cine ar trebui sa participe?

Arta trebuie sa fie una dintre alegerile principale in cadrul unei educatii selecte pentru un copil. Un parinte trebuie sa se asigure ca, copilul lui primeste cea mai buna educatie si invata cat mai multe materii esentiale pentru dezvoltarea personalitatii si creativitatii, astfel incat, la maturitate, copilul sa-si poata alege viitorul pe baza cunostintelor dobandite si nu pe baza unor influente din exterior.

Dezvoltarea cunostintelor in domeniul artei poate ajuta un copil sa cunoasca adevarata putere de creatie a mintii, sa devina mai deschis spre frumos, spre cultura, spre literatura si indiferent de domeniul in care va activa ulterior sa aiba o viziune noua si profunda asupra problemelor pe care le va aborda si le va solutiona. Suplimentar, dezvoltarea unei afinitati si a unei cunoasteri in domeniul artei, cunoasterea unor lucrari de renume, descoperirea unor curente artistice si alte lucruri fascinante din domeniul artei, cu siguranta ii vor oferi un statut social corespunzator si ii vor deschide noi orizonturi in viata.

Ce invatam?

In mediul artistic, modelajul ocupa un loc la fel de important ca si desenul si pictura. Prin modelaj, copilul percepe realitatea in mod tridimensional, observa pentru prima data volumul, deprinde tehnici de creatie si lucrul cu diferite materiale de modelaj.

Cursul de modelaj pentru copii, categoria de varsta 5-8 ani, va introduce copilul in lumea reala, astfel va invata cum sa realizeze obiectele care il inconjoara, cum sa le picteze, cum sa utilizeze materialele si instrumentele de modelaj, cum sa reprezinte formele si care sunt metodele de texturare si modelare a volumului.

Cursul dezvolta creativitatea, imaginatia, observatia si incurajeaza copilul sa se exprime liber, folosind suporturi si tehnici dintre cele mai variate (plastilina, aluat, lut, argila).

PRET

Pretul cursurilor ART JUNIOR pentru un trimestru, 12 SEDINTE (durata sedinta: 120 minute (2h); 1 sedinta/saptamana), este de 900 RON (materialele de arta sunt incluse) si se achita in 2 rate. Prima rata se achita la rezervarea locului. A doua rata se achita in saptamana a 6-a.

ORAR

Cursurile de modelaj pentru copii 5-8 ani se tin o data pe saptamana, la ora rezervata in momentul inscrierii, in Atelierul de Modelaj din cadrul Academiei de Arte “Marina Capatina”.

GALERIE FOTO:

Cursuri modelaj copii Inscrieri cursuri modelaj copii 5 8 ani

Termeni si conditii

  • Plata cursurilor se face in maxim 2 rate. Rata 1 reprezinta 50% din suma, se achita in avans si asigura rezervarea locului. Rata 2 (restul de 50%) se achita nu mai tarziu de saptamana a 6-a.
  • Neachitarea ratelor la timp se considera renuntarea la curs si locul ramas liber se repartizeaza altui copil.
  • Absentele de la cursuri se anunta cu cel putin 12 ore in avans, in caz contrar sedinta se considera pierduta. Sedintele pierdute se pot recupera contra cost si in baza unei programari.
  • Absentele neanuntate la timp se pot motiva doar in baza unei adeverinte medicale.
  • Recuperarea sedintelor (pentru care s-au anuntat absentele in avans) se face in baza unei programari (zi si ora, conform programului atelierului respectiv) stabilite de acord comun cu parintii.
  • Vacantele pentru anul scolar 2019-2020 sunt, dupa cum urmeaza: vacanta de Craciun (22 dec. 2019 – 9 ian. 2020), vacanta de Paste (13 apr. 2020 – 21 apr. 2020) si vacanta de vara. Pe parcursul verii se desfasoara Scoala de Vara si Tabara de Arta.
  • Pe durata desfasurarii orelor de curs parintii sau insotitorii nu au acces in ateliere.

Inscriere

Rezervarea unui loc la cursurile de modelaj pentru copii se face prin completarea formularului de inscriere de mai jos si prin achitarea primei rate.

Pentru intrebari va rugam sa sunati la numerele de telefon: 0726-351.311 si 0754-471.000

Grup de studiu

Nume, Prenume parinte

Prenume copil

Adresa de email

Telefon

Mentiuni

Sunt de acord cu Termenii si Conditiile de participare la cursuri si cu Politica de confidentialitate.